Ako oživiť firmu?
Digitálny marketing
Posledných pár rokov sa väčšia časť našich životov presúva na online platformu, preto je potrebné
svoje podnikanie prispôsobiť. Každodenná komunikácia – online. Fotky – online. Recepty, filmy,
noviny – online, online a online. A čo taká reklama? Nie veľmi prekvapivo, tiež online. Čo majú ale
všetky tieto položky spoločné? Sociálne siete.
V dnešných dňoch viete najviac vydolovať práve z dvoch sociálnych sietí – Instagramu a TikToku.
Prečo je to ale tak? Prečo sa aj veľké firmy ako napríklad Duolingo či Dedoles sústredia práve na
reklamu na týchto platformách? Odpovede na tieto otázky sa dozvieme nižšie.
TikTok – zlatý dol algoritmu
Každá sociálna sieť má svoj algoritmus, ktorý nám pomôže vybudovať dosahy. Algoritmus TikToku
sa však od väčšiny sociálnych sietí líši. Okrem klasického sledovania vašik lajkov, sledovaní a
hastagov sa TikTok sústredí aj na iné veci. Dĺžka videa, vybratá hudba, popisok, jazyk videa, efekty
a mnoho ďalšieho. Je teda ľahšie nalákať na svoj obsah svoju cieľovú skupinu a naplno sa jej
venovať. Ako vždy však platí jedno pravidlo – čím viac interakcií, tým väčší dosah. Čím viac
sledovateľov si udržíte a prinútite ich svojimi videami lajkovať, komentovať a zdieľať, tým viac
potencionálnych followerov ich uvidí.
Instagram – pomaly ale isto
Instagram sa od Tiktoku líši vo veľa veciach, najhlavnejšou z nich je, že je takmer nemožné ho
vybudovať bez platenej propagácie vašich príspevkov či inej sociálnej siete – takzvanej bokovky.
Tiktok Vám denne vyhadzuje tisícky nových videí, preto je pravdepodobnejšie že práve na váš
profil niekto narazí a obsah ho zaujme. Instagram funguje na inom princípe; followuješ – sleduješ.
Na instagrame väčšinou vidíme len príspevky ľudí ktorých sledujeme, kým si nepriplatíme za
reklamu. Výhoda instagramu však je, že akonáhle už svojich sledovateľov máme, naše príspevky sa
k nim určite dostanú, naopak na TikToku sa medzi miliónmi ďalších ľahšie stratia. Instagram sa
však TikTokom nenecháva zahanbiť a neustále pridáva nové funkcie. Len pomerne nedávno pridal
možnosť takzvaných reels, kde môžete taktiež zdielať krátke videá, podobne ako na TikToku a
svojim dosahom tým značne dopomôcť.
Tipy na vybudovanie svojich sociálnych sietí
1. Konzistentnosť – ak chcete naozaj rásť a dopriať svojmu biznisu dostatok zákazníkov, jeden
príspevok za týždeň nebude stačiť. Zo začiatku je najvhodnejšie pridávať 2-3 príspevky
denne, ak ale takúto kapacitu zatiaľ nemáte, zostaňte aspoň pri jednom denne.
2. Nevyhýbajte sa trendom – skoro každý sa na sociálnych sieťach objavujú nové trendy.
Nemusíte naskočiť na vlnu každého z nich, je však dobré ich do svojho marketingu
zakomponovať. Trendy majú najväčšie dosahy, preto buďte kreatívny a pustite sa do nich
po svojom.
3. Udržte si svoj imidž – tento krok je pri online marketingu veľmi dôležitý. Vybudujte si svoju
značku a držte sa jej. Ak ju budete každý týždeň meniť, nie je šanca že utkviete v hlave
potencionálneho zákazníka. Naopak, ak zostanete verný svojmu imidžu, zákazník si vás
hneď v prvý moment spojí s produktom. Pozrime sa napríklad na Dedoles, ich tancujúcich
škrečkov a ich šialené ponožky.